Motorno letenje

O motornem letenju

Letenje najpogosteje povezujemo z letalskim potniškim prometom, s piloti v uniformah in s pilotskimi kovčki v rokah ter s kabinskim osebjem v podobi mičnih stevardes. Verjetno ga ni med nami, vsaj ne fanta, ki se kdaj v otroštvu ne bi spogledoval s pilotskim poklicem. Pa najsi gre za pilota potniškega ali vojaškega letala. Motorno letenje je danes izjemno priljubljena in zelo razširjena oblika letenja, ki zaradi lastnega pogona prinaša tudi nekatere prednosti v primerjavi z drugimi oblikami letenja.

Enomotorna propelerska letala so prva stopnja pri šolanju pilotov motornih letal. Šola letenja za motorno letalo PPL(A) je predpogoj za nadaljnje oblike šolanja: pilotiranje večmotornih letal, instrumentalno letenje, komercialno letenje ali celo za poklicno pilotiranje potniškega ali vojaškega letala.​ Prav tako pa se lahko piloti z opravljeno PPL licenco prešolajo za letenje na ultralahkih letalih. Pilot z veljavno licenco PPL (Private Pilot License) sme pilotirati vsa enomotorna letala do določene teže. 

Motorno letenje ponuja neizmerne užitke vsakomur, ki ima rad stik z nebom in svobodo v zraku. Vzletanje in pristanjanje z motornimi letali je v Sloveniji mogoče na skoraj dvajsetih letališčih in vzletiščih, pilot motornega letala pa se lahko odpravi tudi izven meja Slovenije ali v tujino.

Motorno letenje predstavlja manjši finančni zalogaj kot so predstave marsikoga, ki sicer razmišlja o letenju, a se mu zdi, da je to cenovno nedosegljivo.

Uresničite svoje sanje in postanite pilot motornega letala!

Flota naših motornih letal

Cessna C-152

Cessna C-152 je šolsko dvosedežno letalo certificirano za VFR/IFR/DNEVNO/NOČNO letenje. V klubu se uporablja za: šolanje PPL(A), NVFR, FI(A). Je najbolj množično proizveden dvosed in po mnenju mnogih najboljše šolsko letalo na svetu. Zelo je priljubljeno za nabiralce naleta zaradi konkurenčne cene in avtonomije letenje do 7 ur, saj je opremljen z rezervoarji za dolg doseg. Maksimalna potovalna hitrost letala pri 75% moči na 8500 čevljih je 104 vozle TAS. Poraba je od 19-22 litrov 100LL AVGAS na uro. Letalo ima Garmin 430, Garmin G5 PFD HSI, ILS, ADF ter motor Lycoming O-235-N2C z 108 BHP pri 2550 RPM ter maksimalno vzletno težo 757 kg.

Cessna C-172 Skyhawk

Cessna C-172 Skyhawk je šolsko štiri sedežno letalo certificirano za VFR/IFR/DNEVNO/NOČNO letenje. V klubu se uporablja za: šolanje PPL(A), NVFR in je zelo priljubljeno za panoramsko letenje. Je absolutno najbolj množično proizvedeno letalo na svetu preko 44 000 letal. Maksimalna potovalna hitrost letala pri 75% moči je 118 vozlov TAS na 8000 čevljih. Poraba letala je 26-34 litrov 100LL AVGAS na uro. Letalo ima Garmin 430 in motor Lycoming O-320 z 150/160 BHP pri 2700 RPM ter maksimalno vzletno težo 1043 kg.

Cessna TU-206G Turbo Stationair 6

Cessna TU-206G Turbo Stationair 6 II je šest sedežno letalo certificirano za VFR/IFR/DNEVNO/NOČNO letenje. V klubu se uporablja za: panoramsko letenje, letenje obrambe proti toči, T- letenje na letalih s turbinsko polnjenim motorjem, letenje na izlete in rutno letenje. Letalo doseže servisno višino 8,2 km (27000 čevljev), zaradi turbinskega polnjenja. Maksimalna potovalna hitrost letala pri 80% moči je 152 vozlov TAS na 10000 čevljih. Letalo je v klubu zelo priljubljeno, saj je naj manj občutljivo na vremenske vplive in je naj udobnejšo za letenje. Letalo ima Garmin 430, Garmin GNC 255, dvakrat Garmin G5 PFD HSI, ILS, ADF in DME. Takšna letala so delovni konji v Afriki, kjer vozijo turiste na Safarije dostavljajo hrano in zdravila v odročne kraje. Poraba letala je od 55-95 litrov 100LL AVGAS na uro, pri vzletanju do 120. Letalo ima EDM 830 – sistem za upravljanje podatkov o motorju in 6 valjni injektorski turbinsko polnjen motor Continetal TSIO-520-M z 310 BHP pri 2700 RPM s hidravlično spremenljivim korakom propelerja ter maksimalno vzletno težo 1633 kg.

Cessna C-182P Skylane

Cessna C-182-P Skylane je štirisedežno letalo certificirano za VFR/IFR/DNEVNO/NOČNO letenje. V klubu se uporablja za: šolanje VP- letenje na letalih s spremenljivim korakom, večinoma pa kot padalsko letalo za metanje 4 padalcev plus pilot. Maksimalna potovalna hitrost letala pri 75% moči je 137 vozlov TAS na 6500 čevljih. Poraba letala je 40-65 litrov 100LL AVGAS na uro. Letalo ima šest valjni motor Continetal O-470-R z 230 BHP pri 2600 RPM s hidravlično spremenljivim korakom propelerja ter maksimalno vzletno težo 1338 kg.

Utva U-75

UTVA 75 (Vojaška oznaka Avion V-53) je dvosedežno nizkokrilno šolsko vojaško letalo Jugoslovanskega vojnega letalstva proivedeno v Pančevu.

V klubu se uporablja za: nostalgično letenje, VP- letenje na letalih s spremenljivim korakom, nizke prelete, vleko jadralnih letal in oglasnih trakov. Utva 75 je zelo ne ekonomično letalo, saj ima porabo okoli 55 litrov na uro in leti skromnih 160 km/h, pri vleki jadralnih letal poraba doseže 62 litrov 100LL AVGAS na uro. Letalo spada med ne certificirana letala v Uredbo EU 1139/2018. Letalo ima motor Lycoming IO-360-B1F z 180 BHP pri 2700 RPM ter maksimalno vzletno težo 960 kg oz. v vojni konfiguracji z pod krilnimi nosilci 1200 kg.

Piper PA-18 Super Cub

Piper 18 – Super Cub je dvosedežno letalo z zaporednima sedežema in z repnim kolesom z osnovno konstrukcijo iz cevi aluminija ter prevlečeno s platnom. Letalo ima izjemno dobre sposobnosti za vzletanje in pristajanje s kratkih terenov, vzleti lahko na stezi dolžine 61 m na 153 m razdalje pa preleti 15 m visoko oviro, pristane pa na 107 m dolžine steze.

Letalo je eno izmed najbolj poizvedenih letal svoje vrste s 15 000 primerki oz. preko 36 000 z starejšimi izvedenkami. Letalo je priljubljeno med piloti v odročnih delih Kanade in Aljaske, kjer takšna letala pogosto predstavljajo edini možni način oskrbe. Poraba letala je od 26-34 litrov 100LL AVGAS na uro, pri vleki poraba doseže 42 litrov.

V klubu se uporablja za: šolanje TOW(S) – vleke jadralnih letal, TOW(B) – vleke oglasnih trakov, TW -letenje na letalih z repnim kolesom. Letalo spada med ne certificirana letala v Uredbo EU 1139/2018. Letalo ima motor Lycoming O-320 z ne serijskim 160 BHP pri 2700 RPM ter maksimalno vzletno težo 794 kg.

Motorna sekcija

Motorna sekcija temelji na letalih certificiranih po EASA CS-23, na katerih se usposabljajo piloti za licenco zasebnega pilota PPL(A), inštruktorski rating FI(A) in z njimi letijo vsi tisti, ki jih zanima letenje z letali generalnega letalstva ter je edina sekcija, ki tudi izvaja letenje ponoči NVFR. Motorno letenje, ki je v Letalskem centru Maribor tradicionalno najbolj v ospredju je v zadnjem času pridobilo na pomenu, saj se najbolj sklada potrebam sodobnega človeka 21 stoletja in ima največje praktične transportne prednosti ter kot edino omogoča mladim nadgradnjo v karierno letalsko pot. Motorna sekcija je sredina, ki temelji na mlajšemu članstvu, ki hočejo višjo kvaliteto letenja, stekleni kokpit, licence in ratinge. V prihodnosti bo odločilno vplivala uvedba ADS-B tehnologije na povečanje pregleda nad situacijo in dostopnost informacij. Cilj je tudi nabava naprave EASA FNPT II za IR šolanje. Motorna sekcija je strokovno gonilo vsake organizacije, saj so motorni piloti nosilci profesionalnih licenc CPL in ATPL ter njihovo strokovno znanje iz področja zakonodaje in strokovne reference sežejo dovolj visoko da lahko profesionalno vodijo evropsko akreditirano letalsko šolo ATO Odobreno organizacijo za usposabljanje. Članstvo v motorni sekciji je najbolj pestro in člani prihajajo iz sosednjih držav, celo Švice in Nemčije.