Že nekaj časa smo se dogovarjali o letalskem izletu v Beograd. Ideja je bila, da odletimo tja z obema ultralahkima letaloma, tam prenočimo in se pozabavamo, nato pa naslednji dan domov. Določili smo datume 30.9.2019 letimo v Beograd, 1.10. pa nazaj.
Pred Beograjskim letališčem sem imel kar malo rešpekta, saj je promet zelo gost. V konicah je več kot 30 odletov in priletov na uro, mi smo pot planirali tako, da smo prileteli med 12.00 in 13.00 uro, ko je bila malo manjša gneča (cca 15 letal v uri).
Podatki o letališču so na voljo na strani http://www.smatsa.rs/AIS/Active/vfr/htm/osnovna.html. Na levi strani zaslona klikni AD (aerodromi), in na desni strani zaslona potem najdeš Aerodrome Chart, Aerodrome Parking chart in Chart for VFR flights.
Zjutraj je Gafor na severu Hrvaške še kazal closed, dve uri kasneje pa že marginal. Proti popoldnevu se je napoved izboljševala. Prvotna ideja je bila, da slovensko mejo preletimo na PETAV in potem naravnost do srbske meje do točke TUVAR. Zaradi oblačnosti smo plan spremenil in najprej odleteli proti vzhodu do točke OBUTI, kjer je bilo vreme lepše, nato pa proti Srbiji, tako da smo leteli bliže Madžarski meji.
Takoj ko smo preleteli slovensko-hrvaško mejo se je pričela prevej nizka oblačnost, zgornja meja oblakov je bila na cca 2700 do 2800 čevljev. Dovoljenje za letenje smo imeli na 3000 čevljev, smo pa malo švinglali in leteli malenkost više. Nekaj časa je bila oblačnost tik pod nami manjša od 25%, nato se je pokritost postopoma povečevala od difficult na marginal do closed. Kmalu pa se je oblačnost spet pričela trgati. Smo pa imeli vse pod kontrolo, saj smo levo od nas ves, v smeri Madžarske čas videli zemljo.
Vmes smo kar nekajkrat zamenjali frekvence, zato je nujno imeti pri sebi kos papirja. Kljub temu, da sem si pred poletom izpisal vse frekvence Zagrebške kontrole, smo vmes dobili frekvenco 132,125 , ki je v AIP Hrvaška ni najti.
Sam prilet na letališče Beograd ni bil ne vem kako zahteven. Nujno potrebuješ pri sebi vse vstopne točke v CTR in tudi notranje točke, saj te kontrola premika po teh točkah. Moram še povedati, da smo po Srbiji lahko leteli do višine 3000 ft MSL, nato nas je kontrola spustila na 2000 čevljev, nato pa celo na 1000 čevljev MSL. Ob toplem dnevu in močni termiki to ni bilo najbolj prijetno. Tudi pristanek ni nič posebnega, nerodno je edino to, da je steza dolga 3,4 km in traja celo večnost da kam prirulaš. in nujno potrebuješ karto letališča in parkirišča, sicer je kar nerodno.
Cena pristanka, handlinga in parkiranja za 24 ur je cca 48 eur. Če pa parkiraš več kot 24 ur, pa je račun kar večji – 70 eur. Zato mogoče ni slabo planirati, da si v Beogradu malo manj kot 24 oziroma 48 ur. Stroške plačuješ pred odletom.
Pot nazaj ni bila nič posebnega, razen da nam je v nos pihalo 20 do 25 vozlov. Tako da smo imeli na trenutke ground speed samo okrog 75 vozlov. v resnici je to kar tečno, saj se premikaš bolj počas’… kot Adi Smolar 🙂
Kot zanimivost še te vabim na ogled videa.
Nedavni komentarji