​Kako postati pilot ultralahkega motornega letala

​Pričetek šolanja november 2024

Šolanje za pilota UL letala se v sezoni 2024/2025 se bo pričelo v novembru v Letalskem Centru Maribor, na naslovu Letališka cesta 30, 2204 Miklavž na Dravskem polju: ttps://goo.gl/maps/6rdtXr1rLdsAVG1D9

Prva, informativna predavanja so namenjena spoznavanju poteka šolanja in odgovarjanju na vprašanja glede šolanja. Prisotni bodo vodja letalske šole, predsednik UL sekcije in učitelj, ki bo izvajal prva predavanja.

Za informacije ali uvodni šolski polet pokličite ali pišite na:

 

Program teoretičnega šolanja 2024/2025

 

Predmet Datum Pričetek Trajanje Predavatelj
LETALSKA METEOROLOGIJA 19.11.2024 17.30 4,5 Žunkovič Matej
21.11.2024 18.00 4,5
POGONSKA SKUPINA 26.11.2024 18.00 3 Dejan Klančar
28.11.2024 18.00 3
OSNOVE AERODINAMIKE IN
MEHANIKA LETENJA
3.12.2024 18.00 4,5 Dejan Klančar
5.12.2024 18.00 4,5
LETALSKI PREDPISI
(osnovno in CVFR)
10.12.2024 18.00 4 Danilo Kovač
12.12.2024 18.00 3
17.12.2024 18.00 3
KONSTRUKCIJE IN MATERIALI 19.12.2024 18.00 3 Ivan Trojner
7.01.2025 18.00 2
LETALSKI INSTRUMENTI 9.01.2025 18.00 3 Marko Troha
14.01.2025 18.00 2
POSTOPKI V SILI
(osnovno in CVFR)
16.01.2025 18.00 4

Robert Hriberšek

21.01.2025 18.00 4
RADIOFONIJA IN VFR FRAZEOLOGIJA(osnovno in CVFR) 23.01.2025 18.00 4 Alen Bihar Bobinski
28.01.2025 18.00 3
30.01.2025 18.00 3
4.02.2025 18.00 3
LETALSKA NAVIGACIJA in RADIONAVIGACIJA(osnovno in CVFR) 6.02.2025 18.00 4 Dejan Kocuvan
11.02.2025 18.00 4
13.02.2025 18.00 4

LETALSKA MEDICINA

18.02.2025 18.00 3 Božidar Dokl
20.03.2025 18.00 2
UPOR. VZLETIŠČ IN LETALIŠČ 25.02.2025 18.00 3 Simona Saje
EKSPLOATACIJA LETALA 27.02.2025 18.00 4 Simona Saje

​Zakaj ultralahko letenje?

Kako postati pilot ultralahkega letala – precej enostavno! Podobno kot da bi delali izpit za avto – izpit za ultralahko letalo lahko naredite hitro, večina kandidatov izpit opravi po 35 – 40 urah letenja.

Ultralahko letenje je doživelo v zadnjih 15 letih velik razvoj, večjega kot generalna aviacija zadnjih 70 let. Posledično je postalo letenje z ultralahkimi letali zelo varno, sodobno in poceni. Ultralahko letenje ima v primerjavi z generalno aviacijo kar nekaj prednosti:

  • UL letala so cenovno dostopnejša, tudi ura letenja je bistveno cenejša, sajimajo ultralahka letala nizko porabo goriva
  • Šolanje za UL je cenejše
  • So moderna, medtem ko so letala generalne aviacije v Sloveniji praviloma starejša od 30 ali celo 40 let. Tehnologija ultralahkih letal iz leta v leto zelo napreduje in znižuje stroške letenja ter povečuje varnost. Na trgu se pojavljajo številna nova letala, narejena so večinoma iz kompozitnih materialov, so zelo moderno opremljena in predstavljajo neizmeren užitek v letenju.
  • So opremljena z najsodobnejšimi elektronskimi instrumenti. Oprema naših ultralahkih letal je danes boljša in sodobnejša kot v večini letal generalne aviacije.
  • Imajo vgrajeno reševalno padalo – kar bistveno povečuje varnost, v primeru najhujšega uspešno reši letalo in oba člana posadke.
  • Imajo večji doseg, zaradi manjše porabe goriva so primerjenša za daljša potovanja. Člani našega kluba so bili z ultralahkimi letali praktično po vsej Evropi, od Grčije do Sicilije, v Španiji in na Portugalskem, leteli so celo na Nordkap, v sosednje države pa se poleti izvajajo zelo pogosto.
  • Zaradi cenovne dostopnosti in izredno nizkih klubskih cen, ki jih boste deležni, takoj, ko uspešno opravite ULN licenco, boste v zraku lahko preživeli veliko ur, se odpravili na različne izlete in spoznali tako Slovenijo kot tudi druge države iz zraka.

​Zakaj narediti ULN licenco v Letalskem centru Maribor?

  • Obračunavamo dejanske ure letenja (filght time). Števec prične šteti komaj takrat, ko vzletite. Segrevanja motorja in vožnje po stezi ne zaračunavamo.
  • Šolali se boste v kontroliranem zračnem prostoru, kar pomeni da boste usposobljeni leteti povsod doma in v tujini, tudi na večjih letališčih.
  • Obe letali sta moderni, redno vzdrževani po specifikacijah proizvajalca.
  • Imamo vrhunske učitelje, ki vas bodo naučili varnega  letenja doma in v tujini.
  • Po pristanku se družimo v bifeju letalskega centra, kjer si piloti izmenjujemo izkušnje ter se tako naučimo še več.

​Naročite informativni šolski let z ultralahkim letalom

Informativni oziroma uvodni šolski let vam priporočamo, če želite spoznati občutek in užitek letenja z ultralahkim letalom.

Najprej vam bo izkušen učitelj letenja predstavil letalo Sirius TL-3000, skupaj bosta izvedla obvezen predpoletni pregled letala in najavila vajin let na ARO.

Sledi spoznavanje notranjosti letala in inštrumentov, ogrevanje motorja, ter vzlet. Čas letenja si izberete sami, kakor tudi ruto letenja.

Med letom boste spremljali komunikacijo učitelja s kontrolo letenja in se seznanili z vsemi postopki, ki se izvajajo med poletom.

Izbirate lahko med tremi variantami informativnega uvodnega leta. Morda potrebujete prav to, da se odločite za šolanje 🙂

​Program šolanja za pilota ultralahkega letala

TEORETIČNI DEL: prične se po dogovoru s kandidati in učitelji letenja na letališču v Skokah. Tečaj poteka dva do trikrat tedensko v poznih popoldanskih oz. večernih urah. Skupna dolžina tečaja znaša približno mesec in pol. Teoretični del obsega predavanja in izpite iz naslednjih predmetov:

  • aerodinamika in mehanika letenja
  • pogonska skupina
  • postopki v sili
  • letalska meteorologija
  • radiofonija in VFR frazeologija
  • letalska navigacija
  • letalski predpisi
  • konstrukcije in materiali
  • letalski instrumenti
  • letalska medicina
  • uporaba naprave
  • uporaba vzletišč in letališč

PRAKTIČNO LETENJE: Šolanje poteka v skladu s programom osnovnega šolanja za motorne pilote ULN, usklajenim Pravilnikom o ULN letalnih napravah in programom šolanja odobrenim na agenciji za civilno letalstvo. Za samostojno letenje je potrebno običajno 12 – 15 ur letenja z učiteljem. Nato mora kandidat naleteti še določeno število ur samostojno in na dvojnih komandah, dokler učitelj ne dovoli pristopa k izpitu iz teorije. Nato se opravlja še izpit iz praktičnega letenja. Oba izpita se polagata pred komisijo agencije za civilno letalstvo. Licenca omogoča letenje v vseh državah sveta, članicah ICAO. V času šolanja se kandidat usposobi za letenje na maršrutah in po radio navigacijskih sredstvih. Pridobi si znanje komuniciranja s kontrolo letenja ter ustrezno tehniko in taktiko letenja. Dovoljenje pilota je tudi osnova za vsa ostala napredovanja. Pilot mora v sklopu šolanja opraviti še izpit iz angleške in slovenske frazeologije. Hkrati z osnovno licenco pilot pridobi tudi pooblastilo za letenje v kontroliranem zračnem prostoru (CVFR).

Preden boste z inštrukturjem prvič poleteli, morate opraviti še zdravniški pregled razreda 2, ki ga opravljajo pooblaščeni zdravniki za letalstvo, seznam zdravnikov najdete na http://www.mzp.gov.si/fileadmin/mzp.gov.si/pageuploads/DL_osebje/seznami/pooblasceni_zdravniki.pdf

Investicija v šolanje

Šolanje za ULN licenco organiziramo praviloma dvakrat letno oziroma po dogovoru. Celotno šolanje izvajamo z lastnimi tehničnimi sredstvi in strokovnimi kadri.

Vaša investicija v  šolanje bo:

  • Teorija + Praktični del, ki vključuje 35 ur letenja = 6.500 eur.
  • Za pristop k šolanju plača kandidat 600 eur, preostali del pa plača v obrokih po dogovoru.
  • Po opravljeni licenci imate možnost vćlanitve v športno društvo LC Maribor ter tako letite po nižjih, društvenih cenah. Ura letenja znaša 85 eur z vključenim ddv.

UL ali PPL?

Večna dilema je, kaj je bolje UL ali PPL? Oboje je prav. Če želite postati poklicni pilot, potem je prava pot PPL. Če pa letite za zabavo in vam je to hobi, pa je smiselna pot UL Letenje z UL letali je namreč veliko cenejše, letala so novejša, moderno opremljena in imajo vgrajeno tudi reševalno padalo.

Ali je možno prehajanje med UL in PPL licenco?

Če ste imetnik licence PPL in želite leteti UL letala, morate naredi prešolanje in na agenciji za civilno letalstvo položiti izpit za UL. Potrebovali boste minimalno 5 ur naleta na UL letalu. 

Če pa ste imetnik UL licence in želite leteti večja letala, pa imate dve možnosti:

  • se prešolate na LAPL, ki omogoča letenje letalo z do 4 sedeži in 2 toni vzletne mase, kasneje se nadalje prešolate na PPL, ki omogoča letenje tudi 6 sedežnih letal
  • se prešolate direktno na PPL

Stroškovno gledano vas bo letenje in šolanje stalo veliko manj, če boste najprej naredili licenco za UL letalo, odleteli 100 ur, nato pa se kasneje prešolali na LAPL in nato še PPL. 

Kontaktni podatki in več informacij

Še več informacij o šolanju za UL letalo lahko dobite pri: