​Kako postati pilot ultralahkega motornega letala

​Zakaj ultralahko letenje?

Kako postati pilot ultralahkega letala – precej enostavno! Podobno kot da bi delali izpit za avto – izpit za ultralahko letalo lahko naredite hitro, večina kandidatov izpit opravi po 35 – 40 urah letenja.

Ultralahko letenje je doživelo v zadnjih 15 letih velik razvoj, večjega kot generalna aviacija zadnjih 70 let. Posledično je postalo letenje z ultralahkimi letali zelo varno, sodobno in poceni. Ultralahko letenje ima v primerjavi z generalno aviacijo kar nekaj prednosti:

  • UL letala so cenovno dostopnejša, tudi ura letenja je bistveno cenejša, sajimajo ultralahka letala nizko porabo goriva
  • Šolanje za UL je cenejše
  • So moderna, medtem ko so letala generalne aviacije v Sloveniji praviloma starejša od 30 ali celo 40 let. Tehnologija ultralahkih letal iz leta v leto zelo napreduje in znižuje stroške letenja ter povečuje varnost. Na trgu se pojavljajo številna nova letala, narejena so večinoma iz kompozitnih materialov, so zelo moderno opremljena in predstavljajo neizmeren užitek v letenju.
  • So opremljena z najsodobnejšimi elektronskimi instrumenti. Oprema naših ultralahkih letal je danes boljša in sodobnejša kot v večini letal generalne aviacije.
  • Imajo vgrajeno reševalno padalo – kar bistveno povečuje varnost, v primeru najhujšega uspešno reši letalo in oba člana posadke.
  • Imajo večji doseg, zaradi manjše porabe goriva so primerjenša za daljša potovanja. Člani našega kluba so bili z ultralahkimi letali praktično po vsej Evropi, od Grčije do Sicilije, v Španiji in na Portugalskem, leteli so celo na Nordkap, v sosednje države pa se poleti izvajajo zelo pogosto.
  • Zaradi cenovne dostopnosti in izredno nizkih klubskih cen, ki jih boste deležni, takoj, ko uspešno opravite ULN licenco, boste v zraku lahko preživeli veliko ur, se odpravili na različne izlete in spoznali tako Slovenijo kot tudi druge države iz zraka.

​Zakaj narediti ULN licenco v Letalskem centru Maribor?

  • Obračunavamo dejanske ure letenja (filght time). Števec prične šteti komaj takrat, ko vzletite. Segrevanja motorja in vožnje po stezi ne zaračunavamo.
  • Šolali se boste v kontroliranem zračnem prostoru, kar pomeni da boste usposobljeni leteti povsod doma in v tujini, tudi na večjih letališčih.
  • Obe letali sta moderni, redno vzdrževani po specifikacijah proizvajalca.
  • Imamo vrhunske učitelje, ki vas bodo naučili varnega  letenja doma in v tujini.
  • Po pristanku se družimo v bifeju letalskega centra, kjer si piloti izmenjujemo izkušnje ter se tako naučimo še več.

​Uvodni let z ultralahkim letalom

Uvodni let vam priporočamo, če želite spoznati občutek letenja z ultralahkim letalom ter občutili užitek pri letenju z letalom.

Najprej vam bo izkušen učitelj letenja predstavil letalo Pipistrel Virus 912 ali STING TL-2000, skupaj bosta izvedla obvezen predpoletni pregled letala in najavila vajin let na ARO.

Sledi spoznavanje notranjosti letala in inštrumentov, ogrevanje motorja, ter vzlet. Čas letenja si izberete sami, kakor tudi ruto letenja.

Med letom boste spremljali komunikacijo učitelja s kontrolo letenja in se seznanili z vsemi postopki, ki se izvajajo med poletom.

Pomembno: Če se boste kasneje odločili za šolanje na ultralahkem letalu v LC Maribor, se vam plačilo uvodnega leta šteje v plačilo šolnine.

​Program šolanja za pilota ultralahkega letala

TEORETIČNI DEL: prične se po dogovoru s kandidati in učitelji letenja na letališču v Skokah. Tečaj poteka dva do trikrat tedensko v poznih popoldanskih oz. večernih urah. Skupna dolžina tečaja znaša približno mesec in pol. Teoretični del obsega predavanja in izpite iz naslednjih predmetov:

  • aerodinamika in mehanika letenja
  • pogonska skupina
  • postopki v sili
  • letalska meteorologija
  • radiofonija in VFR frazeologija
  • letalska navigacija
  • letalski predpisi
  • konstrukcije in materiali
  • letalski instrumenti
  • letalska medicina
  • uporaba naprave
  • uporaba vzletišč in letališč

PRAKTIČNO LETENJE: Šolanje poteka v skladu s programom osnovnega šolanja za motorne pilote ULN, usklajenim Pravilnikom o ULN letalnih napravah in programom šolanja odobrenim na agenciji za civilno letalstvo. Za samostojno letenje je potrebno običajno 12 – 15 ur letenja z učiteljem. Nato mora kandidat naleteti še določeno število ur samostojno in na dvojnih komandah, dokler učitelj ne dovoli pristopa k izpitu iz teorije. Nato se opravlja še izpit iz praktičnega letenja. Oba izpita se polagata pred komisijo agencije za civilno letalstvo. Licenca omogoča letenje v vseh državah sveta, članicah ICAO. V času šolanja se kandidat usposobi za letenje na maršrutah in po radio navigacijskih sredstvih. Pridobi si znanje komuniciranja s kontrolo letenja ter ustrezno tehniko in taktiko letenja. Dovoljenje pilota je tudi osnova za vsa ostala napredovanja. Pilot mora v sklopu šolanja opraviti še izpit iz angleške in slovenske frazeologije. Hkrati z osnovno licenco pilot pridobi tudi pooblastilo za letenje v kontroliranem zračnem prostoru (CVFR).

Preden boste z inštrukturjem prvič poleteli, morate opraviti še zdravniški pregled razreda 2, ki ga opravljajo pooblaščeni zdravniki za letalstvo, seznam zdravnikov najdete na http://www.mzp.gov.si/fileadmin/mzp.gov.si/pageuploads/DL_osebje/seznami/pooblasceni_zdravniki.pdf

Investicija v šolanje

Šolanje za ULN licenco organiziramo praviloma dvakrat letno oziroma po dogovoru. Celotno šolanje izvajamo z lastnimi tehničnimi sredstvi in strokovnimi kadri.

Vaša investicija v  šolanje bo:

  • Teorija + Praktični del, ki vključuje 35 ur letenja = 5.500 eur.
  • Za pristop k šolanju plača kandidat 1.000 eur, preostali del pa plača v 15 obrokih po 300 eur oziroma po dogovoru.
  • Po opravljeni licenci imate možnost vćlanitve v športno društvo LC Maribor ter tako letite po nižjih, društvenih cenah. Ura letenja znaša 77 eur z vključenim ddv.

Kontaktni podatki in več informacij

Še več informacij o šolanju za UL letalo lahko dobite pri:

  • Upravnik Letalskega centra Maribor, Danilo Kovač, 041 757 331, info@lcm.si
  • Predsednik UL sekcije Božidar Dokl, 031 693 113