• thumb

    Pogled na naše letališče.

  • thumb

    Hanger letalskega centra Maribor – foto: A. Šafarič

  • thumb

O jadralnem letenju

001_TWIN_03.jpg

Dolga leta so bili v jati šolskih jadralnih letal v LC Maribor trije blaniki L-13, ki se jim je, v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, pridružil še modernejši super blanik L-23. Leta 2009 je ostal klub, zaradi nesreče v Avstriji in posledične prepovedi  letenja za ta letala, brez večine svojih šolskih letal. Ker so bili vsi trije naši blaniki L-13 že na koncu svoje življenjske dobe ali celo prek nje in draga modifikacija letal ni prišla v poštev, smo blanike L-13 pospravili v kot hangarja, kot kaže za vedno …
 
Preostalo letalo blanik L-23 ni več zadostovalo za klubske potrebe po osnovnem šolanju, trenažnem in akrobatskem letenju. V klubu smo se zato odločili, da preidemo na plastična letala. Pri iskanju smo se ozirali predvsem za jadralnimi letali Schleicher ASK-21 in Grob twin astir 2 ali 3. Želeli smo imeti vsaj dve enaki letali in ker cena rabljenega ASK-21 presega 50.000 evrov, smo se odločili za nakup dvosedežnega twin astirja 2. Ta sicer ne omogoča vseh akrobacij, je pa, zaradi boljšega drsnega razmerja  (1:36,5) kot ga ima ASK-21, primernejši za prve samostojne lete in daljša jadranja. Žal smo letala kupovali prav takrat ko je cena šolskim jadralnim letalom na trgu močno poskočila.

Spomladi 2011 smo imeli nekaj sreče saj smo, od znanega akrobatskega pilota Zoltana Vereša iz Madžarske, ugodno kupili prvega twin astirja 2, s tekmovalno številko 007. Letalo je prišlo v uporabo spomladi 2011, med tečajem osnovnega jadralnega šolanja, ki je takrat potekalo še na blaniku L-23. Kandidati so letalo hitro osvojili, nekateri pa so svoj prvi let opravili prav z njim. Letalo je preseglo naša pričakovanja pri jadranju in tudi pri akrobatskem letenju. Takoj smo se odločili, da kupimo še eno takšno letalo.