Na vzletišču Cerkvenjak bosta ŠD LCM in Aerkolub Sršen Cerkvenjak dne 5.4.2025 organizirala medklubsko tekmovanje obeh klubov. Namen tekmovanja je druženje članov obeh klubov ter napredovanje v točnosti pristajanja. Rezervni termin v primeru slabega vremena je sobota 12.4.2025.
Tekmovanje je namenjeno vsem pilotkam in pilotom UL in motorne sekcije obeh klubov. Na tekmovanju lahko sodelujejo tudi učenci z učiteljem na desnem sedežu. Cilj je da se nas tekmovanja udeleži čim več ter da na družen način odpremo letalno sezono.
Po tekmovanju se bomo poveselili na pikniku, za pijačo in jedačo bo poskrbljeno.
Program:
- Zbiranje in evidentiranje tekmovalcev do 9:00 ure
- Tekmovalni del: od 9:00 do 15:00 ure
- 16:00 razglasitev rezultatov
- Piknik: od 15:00 ure do poznih ur
Pravilnik klubskega tekmovanja v natančnem pristajanju z motornimi letali
1. NAMEN TEKMOVANJA
- A. Tekmovanje je zasnovano za solo pilote, ki letijo z letalom z enim batnim motorjem. Natančno pristajanje je namenjeno izboljšanju temeljnih letalnih sposobnosti, s katerimi bo solo pilot lahko krmaril in upravljal letalo v osnovnih pogojih vizualnega letenja, neodvisnih od uporabe tehničnih sistemov, kar povečuje varnost letenja.
- B. Vsako tekmovalno letalo in pilot morata upoštevati trenutno veljavne predpise države SLO. Pilot mora imeti veljavno licenco EASA ali UL in najmanj 5 ur naleta na zrakoplovu, s katerim tekmuje. Učenci – kandidati za pilota, ki še ne posedujejo veljavne licence, se tekmovanja lahko udeležijo pod nadzorom učitelja letenja v letalu.
2. NATANČNO PRISTAJANJE
- A. Poudarek je na sposobnosti pristajanja zrakoplova na kratkih in ozkih mestih s simulacijo dreves ali drugih ovir na priletu, s čimer v celoti dokažejo sposobnost pilota, da tako natančno in varno ravna z letalom.
- B. Tekmovanje sestavljajo 4 natančni pristanki.
- C. Namen tekmovanja je oceniti sposobnost pilota pri pristajanju različnih vrst. Šolski krogi so lahko levi ali desni. Prvi zavoj v šolskem krogu je na obvezni višini 300 čevljev QFE. Višina šolskih krogov mora biti ne manj kot 1000 čevljev QFE in ne več kot 1200 čevljev QFE. To bo določil vodja letenja, ki ima pravico spreminjati smer šolskega kroga.
3. VRSTE PRISTANKOV
- A. Pristanek 1 in 2: NORMALNI PRISTANEK
Pristanek, pri katerem je dovoljena uporaba moči motorja, zakrilc in drsnega leta na podlagi odločitve pilota.
- B. Pristanek 3 in 4: PRISTANEK BREZ MOČI MOTORJA
Abeam točke T na vzletno pristajalni stezi se odvzame moč motorja in se izvede pristanek brez moči motorja. Dovoljena je uporaba zakrilc in drsnega leta na podlagi odločitve pilota. Točkuje se boljši od obeh pristankov.
4. IZVEDBA TEKMOVALNIH PRISTANKOV
- A. Pristanki se izvedejo v načinu dotika in odleta, v šolskem krogu pa lahko letijo istočasno 3 tekmujoča letala.
- B. Vsi tekmovalni pristanki se izvedejo v označeno polje, ki je široko 12 metrov in dolgo 70 metrov.
- C. Dotik zrakoplova v označenih poljih mora biti izveden na glavna kolesa. Razdalja med dotikom prvega glavnega kolesa in drugega glavnega kolesa je lahko največ 5 metrov. Glavni sodnik lahko določi, če je jakost bočnega vetra dovolj velika, da se lahko pristaja na eno glavno kolo.
- D. Ob dotiku zrakoplova v označeno polje mora biti nosno kolo dvignjeno v zraku. Zrakoplov z repnim kolesom mora imeti ob dotiku repno kolo nižje od vodoravnega položaja.
- E. Dotik zrakoplova v označenih poljih se izmeri, ko se zrakoplov po odskokih umiri. Točkuje se dotik, ki prinaša večje število kazenskih točk.
- F. Za odskok zrakoplova velja, če oba glavna kolesa zapustita tla po dotiku na višino, večjo od premera glavnega kolesa ali za daljavo, večjo od 15 metrov.
- G. V primeru, ko se repno kolo prvo dotakne tal, se za rezultat pristajanja merijo glavna kolesa, če se le-ta dotaknejo tal do 5 metrov razdalje od dotika repnega kolesa.
- H. Bočni veter se prizna, če je bočna komponenta vetra 8 kts ali več. Maksimalna hrbtna komponenta vetra lahko znaša 3 kts.
- I. Moč motorja mora biti v označenih poljih popolnoma odvzeta in se lahko doda šele izven označenih polj.
5. NENORMALNI PRISTANKI
A. Nenormalni pristanki v vseh vrstah pristanka so:
- a. nosno kolo ni nad zemljo,
- b. repno kolo ni pod horizontalo v konfiguraciji letala,
- c. eno glavno kolo nad zemljo za več je premer kolesa, ko ni določeno pristajanje z bočnim vetrom,
- d. ob pristanku z bočnim vetrom pristanek na glavno kolo z vetrom,
- e. katerikoli del letala, razen koles, se dotakne zemlje,
- f. pospravljanje zakrilc nad stezo pred pristankom,
- g. eno ali oba glavna kolesa se dvigneta od zemlje, ko je nosno kolo na zemlji,
- h. katerikoli nenormalni pristanek po odskoku letala.
B. Pristanek pred ali za označenimi polji se kaznuje s kazenskimi točkami.
6. TOČKOVANJE PRISTANKOV
- A. Vsak posamezni pristanek se točkuje s kazenskimi točkami, kot je prikazano na sliki označenih polj za natančno pristajanje.
- B. Zmaga tekmovalec, ki doseže najmanjše število kazenskih točk v seštevku vseh točkovanih tekmovalnih pristankov.
- C. Ob enakem končnem rezultatu dveh ali več tekmovalcev je boljši tekmovalec z manj kazenskimi točkami, pridobljenih pri pristanku brez moči motorja.
7. UGOVOR
- A. Glavni sodnik objavi rezultate tekmovanja takoj, ko je to mogoče. Naslovi jih kot začasne rezultate tekme in oznani začetek 30 minutnega roka za morebitne ugovore.
- B. V času za ugovore lahko tekmovalec poda pisni ugovor glavnemu sodniku. Glavni sodnik skupaj z ostalimi sodniki ugotovi tehtnost ugovora. Če ugovor ni zadovoljivo razložen, lahko glavni sodnik zavrne ugovor.
- C. Odgovor na ugovor mora glavni sodnik podati v roku 30 minut po prejemu ugovora.
- D. Če se po sprejemu ugovora spremenijo začasni rezultati, popravek opravi glavni sodnik.
- E. Ugovor proti drugim tekmovalcem ni dovoljen.
- F. Predpisana pristojbina za ugovor znaša 20 EUR in se plača ob predaji pisnega ugovora. Pristojbina se vrne vlagatelju ugovora v primeru za vlagatelja uspešno rešenega ugovora.
8. OZNAČENA POLJA ZA NATANČNO PRISTAJANJE IN TOČKE