​Izpit za motorno letalo PPL

​Zakaj motorno letenje?

Enomotorna propelerska letala so prva stopnja pri šolanju pilotov motornih letal. Šola letenja za motorno letalo PPL(A) je predpogoj za nadaljnje oblike šolanja: pilotiranje večmotornih letal, instrumentalno letenje, komercialno letenje ali celo za poklicno pilotiranje potniškega ali vojaškega letala.​ Prav tako pa se lahko piloti z opravljeno PPL licenco prešolajo za letenje na ultralahkih letalih.  Pilot z veljavno licenco PPL (Private Pilot License) sme pilotirati vsa enomotorna letala do določene teže. 

Motorno letenje ponuja neizmerne užitke vsakomur, ki ima rad stik z nebom in svobodo v zraku. Vzletanje in pristanjanje z motornimi letali je v Sloveniji mogoče na skoraj dvajsetih letališčih in vzletiščih, pilot motornega letala pa se lahko odpravi tudi izven meja Slovenije ali v tujino.

Če vas zanima izpit za motorno letalo, nas kontaktirajte in odgovorili bomo na vsa vaša vprašanja. Odločitev za šolanje v letalski šoli LCM se vam bo obrestovala.

​Zakaj narediti izpit za pilota v Letalskem centru Maribor?

  • Mariborsko letališče (oznaka LJMB) ponuja izvrstne pogoje za šolanje, ki si jih drugje po Sloveniji in tujini skorajda ne morejo zamisliti. Mednarodno letališče z dolgo asfaltno in travnato vzletno-pristajalno stezo ter kontrolni stolp s profesionalnimi kontrolorji letenja na eni strani ter zelo malo prometa potniških letal na drugi strani, sta zagotovilo za najbolje izkoriščen čas letenja.

  • Najnižje klubske cene letenja v Sloveniji ter hkrati obračunavanje časa letenja od vzletanja do pristanjanja in ne od zagona do izklopa motorja, kot je to običajno v drugih letalskih šolah.

  • Ker letite na letalih Letalskega centra Maribor, ste oproščeni plačevanja pristajalnih taks na mariborskem letališču.

  • Širok nabor izkušenih inštruktorjev letenja, mnogi od njih so poklicni piloti v slovenski vojski ali letalskih družbah.

  • Lasten servis letal 145, ki skrbi za celotno klubsko floto.

  • Raznolika flota motornih letal, tudi za šolanje je mogoče izbirati med več tipi letal, sicer pa so na voljo dvo, štiri in celo šestsedežna letala.

  • Prijetno okolje, tudi za preživljanje prostega časa.

​Uvodni let z motornim letalom (informativni let)

Ko se boste odločili za obisk Letalskega centra Maribor (LCM), je uvodni let najboljši način za podrobnejše spoznavanje postopka pridobitve pilotske licence za motorna letala. Pilot Letalskega centra Maribor, vam bo predstavil delovanje kluba in vam razkazal hangar z vsemi letali, ki jih imamo v klubski floti.

Potek uvodnega leta z motornim letalom: izkušen pilot, vam bo najprej predstavil eno od šolskih letal, ki jih v LCM uporabljamo za šolanja motornih pilotov. To je praviloma legendarna Cessna 152, šolsko letalo, ki je po vsem svetu izšolalo že milijone pilotov. Pilot bo uvodni let najavil pristojni službi kontrole letenja.

Uvodni let je možen tudi s štirisedežno Cessno 172 ali šestsedežno Cessno 206, če želite s seboj peljati še svoje prijatelje ali družinske člane.

Potem, ko vas bo seznanil s potniško kabino in instrumenti, bosta zagnala in ogrela motor. Dolžino poleta si izberete sami, da boste imeli dovolj časa za ogled okolice letališča Maribor, se podali nad mesto in drugam.

Dogajanje med letom bo za vas nadvse zanimivo, saj boste lahko spremljali komunikacijo pilota s kontrolo letenja.

Let je informativne narave. Kupnina uvodnega leta je namenjena pokritju stroškov izvedbe uvodnega leta in se vam bo v primeru vpisa v letalsko šolo LC Maribor vštela v ceno šolanja po programu.

​Program šolanja za pilota motornega letala

TEORETIČNI DEL:

Ta del se začne po dogovoru s kandidati in učitelji (predavatelji) na letališču v Skokah in v sklopih po dve do tri ure dvakrat do trikrat tedensko v poznih popoldanskih ali večernih urah in traja približno tri mesece.

Zanimiva predavanja potekajo iz naslednjih predmetov:

  • Letalska zakonodaja,
  • Splošno znanje o letalu,
  • Zmogljivosti letala in načrtovanje letenja,
  • Človeške zmogljivosti in omejitve,
  • Meteorologija,
  • Navigacija,
  • Operativni postopki,
  • Osnove letenja in
  • Komunikacija.

Teoretično usposabljanje se izvaja s predavanji, ki vključujejo video predstavitve in druga učna sredstva.

PRAKTIČNO LETENJE: 

Letenje se izvaja na ustrezno opremljenih letalih in s pooblaščenimi inštruktorji letenja. Praktično usposabljanje je sestavljeno iz 19 letalskih vaj in obsega minimalno 45 ur letenja. Od tega mora kandidat z inštruktorjem letenja naleteti najmanj 25 ur in opraviti vsaj 10 ur samostojnega letenja (inštruktor nadzoruje letenje s tal preko radijske zveze). Če namerava kandidat leteti tudi ponoči, mora z letalom ponoči naleteti najmanj 5 ur. Urnik letenja se po dogovoru z inštruktorjem prilagaja kandidatovemu prostemu času.

Oba dela izpita, teoretični in praktični se opravljatai pred komisijo agencije za civilno letalstvo. Licenca omogoča letenje v vseh državah sveta, članicah ICAO. V času šolanja se kandidat usposobi za letenje na maršrutah, po radionavigacijskih sredstvih, pridobi si znanje komuniciranja s kontrolo letenja ter ustrezno tehniko in taktiko letenja. Pilot mora v sklopu šolanja opraviti še predavanja in izpit iz angleške in slovenske frazeologije.

Preden boste z inštrukturjem prvič poleteli, morate opraviti še zdravniški pregled razreda 2, ki ga opravljajo pooblaščeni zdravniki za letalstvo, seznam zdravnikov najdete na http://www.mzp.gov.si/fileadmin/mzp.gov.si/pageuploads/DL_osebje/seznami/pooblasceni_zdravniki.pdf

Investicija v šolanje – izpit za motorno letalo

Približna ocena investicije v licenco PPL/A

  • Teoretični del: 720 €
  • Zdravniški pregled
  • Praktični del za Cessno-152 (letenje): minimalno 45 ur po 164,25 evrov = 7.391,25 €
  • Za letenje v kontroliranem zračnem prostoru je na Agenciji za civilno letalstvo potrebno opraviti še izpit iz angleške in slovenske frazeologije
  • Za letenje v tujino je na Agenciji za civilno letalstvo potrebno opraviti še izpit iz letalske angleščine
  • Ura letenja po pridobljeni PPL licenci in po sprejemu v društvo LCM na Cessni 152: 104,03 evrov

 Imetniki PPL/A za letenje na UL letalih opravijo prešolanje (minimalno 5 ur) in izpit na Agenciji za civilno letalstvo.