Spomladi sem kot mlad pilot obiskal Aero 2019, saj sem bil radoveden, kaj neki vse obstaja na trgu UL letal. Med drugimi se je tam predstavil Aerodrom Rijeka in so delili vaucherje za brezplačen pristanek, ki pa je bil veljaven samo do konca leta 2019.
V glavnem, v začetku oktobra sva se z ženo odločila, da koristno uporabiva ta voucher, “skočiva” na Krk in si privoščiva mini oddih. Kako? Z letalom seveda 🙂
Petek 11.10. in sobota 12.10. sta se zdela kar primerna, zato sva se tudi odpravila na pot. Napoved sicer ni bila takšna, da bi bilo ves čas samo modro nebo in brezvetrje, spet pa ni izgledalo tako slabo, da se ne bi mogla odpraviti na pot.
Kot vedno, se za vsak polet v nove kraje temeljito pripravim. Stiskam si karto letališča, naštudiram celotno pot na papirnatem zemljevidu, napišem si frekvence vseh kontrol, s katerimi bom me poletom v stiku. Celotno pot si vnesem tudi v aplikacijo, tako da je navigacija lažja.
Ko sva zjutraj startala iz Maribora, je bilo takoj jasno, da ne bo ravno čisto CAVOK. hrvaški Gafor je kazal okrog Zagreba vse rdeče, slovenski pa med marginal in difficult. Odločil sem se, da bova letela po slovenski strani, vendar kar v ravni liniji do mejne točke SABAD. Odločitev se je izkazala kot primerna, saj so bili na levi, hrvaški strani, oblaki bolj ali manj zaprti, na desni, slovenski strani pa je bila pokritost okrog 50%. Hitro sva priletela do Kočevja, ko je skladno z napovedjo oblačnost izginila in se je pred nama odprlo morje. Večkrat se mi je že zgodilo, da nisem slišal kontrole Pula radar in tudi tokrat je bilo isto. Zato sem tako, ko sem zagledal Krk preklopil na frekvenco letališča Rijeka in jim pojasnil, da Pule nisem slišal. Bil sem praktično pred levim base zavoju za stezo 14, vendar me je kontrolor najprej poslal na desni downwind za 32. Nato pa si je vseeno premislil in me spustil na stezo 14. Bil je sicer minimalen hrbtni veter, vendar na 2,5 km dolgi stezi to res ni problem.
Polet nazaj, naslednji dan, je pa že bil precej bolj zanimiv. Zjutraj pogledam napoved in mi je takoj jasno, da ne bom mogel po isti poti nazaj. Gafor za Hrvaško pravi da je in da bo zaprto. Aha, spodnja polovica Istre bo pa čista, pa v Sloveniji bo v Notranjskem marginal, okrog Ljubljane pa bi se naj vreme popravilo. Če pa že greva okrog Istre, pa nujno mimo Pule in po zahodni obali Istre do Portoroža, nato pa od Kopra naprej domov po najkrajši poti.
Več pa si poglej v video reportaži, je kar zanimiva 🙂
Nedavni komentarji